tisdag

Vad svarar du?





Bibelläsning: Matteus 22

I dagens kapitel berättar Jesus en liknelse om en kung som bjuder in människor till ett bröllop. Så här reagerade människorna:

"De brydde sig inte om det utan gick sin väg, en till sitt jordbruk, en annan till sina affärer" (Matt 22:5 FB)

-Många människor upplever en kallelse att komma in i Guds rike, men är alltför upptagna av annat för att hinna bry sig om inbjudan.

Men kallelsen handlar inte bara om en livsuppgift, utan kan handla om något som Gud vill att jag ska göra i dag eller just nu. Det kan handla om att ringa till någon, skriva ett brev eller att gå till någon. Om Gud ber mig göra något speciellt i dag, vad kommer det då att stå om mig? Kommer det att stå: "Han brydde sig inte om det utan gick sin väg till TV-fåtöljen"?

Om jag blir riktigt stilla så att jag kan höra Gud tala personligt till mig i dag, vad säger han och vad kommer jag att svara?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar