måndag

"Gripen av Kristus" - Fil 3

Bibelläsning: Filipperbrevet 3
"...jag själv har blivit gripen av Kristus Jesus" (Fil 3:12 FB)

Det började med att Paulus reste ut för att gripa de kristna (Apg 9). Men den resan slutade med att Paulus själv blev gripen av Kristus Jesus. Efter den dagen var paulus prioriteringar tydliga: Han var gripen av Jesus.

Det finns många andra saker man kan bli gripen av. Saker som tar herraväldet över vårt fokus. Det finns till och med religiösa saker som kan stjäla vårt fokus. Men Paulus var inte gripen av kristendomens lära eller av kyrkans utbredning. Han var i första hand gripen av Kristus Jesus själv.

-Vad är jag gripen av? Vad är det som tar min tid, mina tankar, min energi?
-Vill jag vara gripen av Kristus Jesus?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar