torsdag

Så och skörda - 2 Kor 9

Bibelläsning: Andra Korintierbrevet 9
"Det säger jag: Den som sår sparsamt skall skörda sparsamt, och den som sår rikligt skall skörda rikligt." (2 Kor 9:6 FB)

I detta sammanhang talar Paulus om en insamling av pengar. Paulus skriver att det finns ett förhållande mellan det vi ger och det vi får. Denna princip gäller inte bara pengar, den gäller på många områden av livet.

Den gäller till exempel vårt vittnesbörd. Då vi håller inne med vårt vittnesbörd om vad Gud har gjort i mitt liv stannar det där.

Men om vi delar med oss och berättar för andra vad Gud har gjort i vårt liv, så att den som lyssnar öppnar sig för Gud och tar emot det du vittnar om, så blir den människan naturligtvis berikad.

Men, du blir inte fattigare om du vittnar så att en annan människa blir frälst. Du blir välsignad tillbaka många gånger om, då du ser att Gud kunde använda ditt vittnesbörd för att nå en annan människa.

-Hjälp mig Gud att frikostigt dela med mig av allt det du välsignar mig med. Till välsignelse för andra och mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar