onsdag

Tända en eld - Luk 12

Bibelläsning: Lukasevangeliet 12
"Jag har kommit för att tända en eld på jorden, och hur gärna ville jag inte att den redan vore tänd" (Luk 12:49 FB)

Varför kom Jesus till jorden? Det finns flera svar på den frågan i Bibeln och här ger Jesus ett svar: "Jag har kommit för att tända en eld på jorden". Jesus uttrycker också sin längtan efter att se den elden tänd.

Denna längtan fick sin första uppfyllelse på pingstdagen då lärjungarna blev döpta med den helige Ande och eld. Elden spred sig sedan redan första dagen till tretusen andra människor.

Jag tror att Jesus har samma längtan idag att se en eld på jorden. Att se människor som brinner för Jesus, evangeliet och för andra.

Men det måste börja hos dig och hos mig. Brinner du för Jesus?

"O att den elden redan brunne"
Frälsningsarméns sångbok 632

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar